preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Krnica

 > Nastava  > Projekti
Projekti

Školski projekt „Ruke pune dobrih djela“

„Ruke pune dobrih djela“ školski je projekt učenika Osnovne škole Vladimira Nazora – Krnica. Nositelji projekta su učenici izvannastavne aktivnosti „Mladi prirodnjaci“ i učiteljica Zdravka Prnić.  

Projekt i pripreme za pojedine nastavne jedinice nalaze se u priručniku „ Znanje za održivo djelovanje – od teorije do prakse“. Priručnik je nastao u suradnji s Gimnazijom Pula, OŠ Monte Zaro, OŠ Kaštanjeri OŠ Šijana iz Pule; OŠ Domovinske zahvalnosti i SŠ Lovre Montija iz Knina te udrugom Zelena Istra, Ekološkom udrugom „Krka“ Knin i Centrom za mirovne studije a namijenjen je odgojno-obrazovnom radu kako bi se učiteljima i učenicima približile teme održivog razvoja i inspiriralo za rad u svojim zajednicama.  

Priručnik možete preuzeti na stranici projekta „Znanje za održivo djelovanje“  : Priručnik 

Provedene aktivnosti učenika i učitelja OŠ Vladimira Nazora, Krnica možete pogledati ovdje: 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt je nastao u okviru projekta „Znanje za održivo djelovanje - aktivne škole u zajednici“ čiji je nositelj Udruga Zelena Istra, a trajao je od studenog 2019. do studenog 2020. godine. 

Projekt je financiran sredstvima Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. 

 

Više fotografija možete pogledati u foto-galeriji. 

 

Učenici su aktivno sudjelovali u radionicama na temu održivog razvoja te samostalno odabrali teme projekta: 

  1. 1. Usvajanje zdravih prehrambenih navika i uzgoj zdravih namirnica (Globalni cilj br. 2 održivog razvoja: Iskorijeniti glad, postići sigurnost hrane i poboljšanu ishranu te promovirati održivu poljoprivredu) 

  1. 2. Briga za starije osobe (Globalni cilj br. 10 održivog razvoja: Smanjenje nejednakosti). 

  2.  

Provedene radionice:  

  • Osnove održivog razvoja  

  • Zašto održivi razvoj? 

  • UN-ovi ciljevi održivog razvoja 

  • Identificiraj probleme/potrebe u svojoj okolini 

  • Odabir tema za projekt i naziv projekta 

  • Ekološki otisak 

  • „Priča o stvarima“ – posljedice krize vrijednosti 

  • Razrada aktivnosti 

  • Škola vrtlarstva – vrt bez kopanja 

  • Škola vrtlarstva – začinske biljke 

  • Organski uzgoj bilja – što smo naučili? 

  • Prehrana 21. stoljeća (prehrambene navike učenika, hranjive tvari, kalorijske vrijednosti namirnica, kreiranje obroka u skladu sa zdravom prehranom, zdrave grickalice, primjer zdravog jelovnika). 

 

Provedene praktične aktivnosti: 

  • izradili smo svoj ekološki otisak 

  • pomagali smo bakama i djedovima 

  • posadili smo začinsko bilje u teglice  

  • zasadili smo u dvorištu škole vrt sa sadnicama zimske salate i luka 

  • otkrili smo kako su jeli naši stari 

  • izradili smo vlastiti jelovnik po načelima zdrave prehrane 

  • sudjelovali u likovnoj radionici (stvaranje ideja i kreiranje loga projekta) 

  • sudjelovali u likovnoj radionici (rad na stiroporu, izrada matrica i tiskanje matrica s logotipom na platnene vrećice) 

  • izradili ogledni primjerak jelovnika za tiskanje i promoviranje zdrave prehrane 

  • izradili brošuru projekta 

  • kontinuirano održavali i njegovali vrt. 

  •  

Promotivne aktivnosti: 

  • projekt smo predstavili na mrežnoj školskoj stranici  

  • učenici i učitelji su gostovali na Radiju Maestral u Puli, emisiju možete poslušati ovdje: Rubikova kocka_Radio Maestral 

  • sudjelovali smo na Europskom tjednu održivog razvoja u Puli 

  • promicali projekt uz dijeljenje brošure svim učenicima škole te lokalnim poduzetnicima, a u svrhu buduće suradnje i poticanja na zdravi način života u skladu s principima održivog razvoja 

  • svim razredima podijelili smo ogledni primjer zdravog jelovnika te prezentaciju o principima zdrave prehrane 

  • poticali smo i promicali organski uzgoj namirnica, sadnju vlastitog vrta i kupnju namirnica lokalnih proizvođača 

  • naučili smo čitati deklaracije, čuvati okoliš i još puno toga 

  • u pojedinim aktivnostima sudjelovali su svi učenici škole (sadnja i održavanje vrta, izrada zdravog jelovnika na satima razrednog odjela). 

  • Brošura projekta:                                                        Jelovnik:

Brošure i jelovnici tiskani su na recikliranom papiru.  

 

 

Naučite i vi kako kreirati zdravi obrok :  

Pogledajte  VIDEO koji prikazuje školske projekte svih škola partnera i animirani film PLANET U GLAVU 

Pridružite nam se u budućim aktivnostima! 

Voditeljica projekta: Zdravka Prnić 

Voditeljica likovne radionice: Elena Vitasović 

Tehnička provedba: Helena Dabo, Vedrana Štefančić, Davor Papratović 

Ravnateljica: Romana Percan 

____________________________________________________________________

 

 

Natječaj „Neka moja Istra blista  2013.“

Lokve

 

Lokve su nikada čoviku bile velika potriba, a danas hi je jako malo ustalo.

Ljudi su prije imali čuda blaga, govedi, ovac, tovari pa su gonili piti to blago  na lokvu. Blago je peštalo z nogami po vodi i ugazilo blato, a to bi pomoglo da lokva dobro drži vodu i da se ne zasuši.

Kad bi  blago z jutra hodilo na pašu, najprije bi pasali poli lokve da se  napije ko je žedno. Prije podne bi ga pošli dognati u tezu i jopet su ga doveli piti. Po treti put u jenen danu, pod večer,  z blagon su pošli na lokvu, kada bi blago tornivali doma z paše.

Tin lokvami ke su bile spas i ljudima i blagu, ljudi su zdivali svake foze imeni. Poli mene u Išići je Šagarela, u Peruški je Pajanica, u Krnici se lokve zovu Rulja i Mihinica, a spod Jovići Lakućana. Zmež Marčane i Proštine, u dragi, je Mandalena.  Za nju san čula da je  jako zdavna tekla kako nika „Sava“ eli mala rijeka. Tuda danas kroz Marčansku dragu gre česta za Marčanu pa se  zajno  more dojti prid Kalič, veliku lokvu prid tin selon.

Spod starega Mutvorana je Lamuć,  a u Cokuni, poli Malih Vareški  i doli u Štanciji  Kumparički je Puč.

U Raklju u Primu je Brstovica, na putu za svetu Agniju je Rulja, a na drugu bandu Raklja Velenikovica. U  Raklju, u sri sela  je nikada bila Lokvica, ma nju su napunili zemljon i stinami i sada je tamo parkiralište za viture, a blaga više ni.

Utac mi je povida da su se nikada dica igrala poli tih lokav, da su lovili male ribe i punoglavce, magari da to ni bilo misto za igru. Još mi je reka da je jenu zimu Šagarela bila sva ledena, led je bija debeja da su se dica sklizala po njemu i igrali hokej. Jena žena se domišlja, dok je bila pastirica, da su na Velenikovici i Brstovici  dica ložila oganj kad je led na njima bija najdeblji.

Danaska lokve imaju čuda manje vode nego nikada, a nike su usušile zasvin. U nikima se još vajk najde rib, žabe se ležu u njima, a najviše mušati. Korist ud njih imaju još tići, zeci, zmije, lisice, srne i drugo blago z boške.

Škrbiti se za lokve moremo ko svako toliko posičemo grane, porižemo korunu i travu ča ureste okolo, da ne hitamo svakakove škavace u njih jer sven živen svitu okolo lokav, za život  triba  - voda!

 

Stella Išić, III. razred

 

 

Projekt učenika drugoga razreda „Voda-izvor života“

 

Učenici drugoga razreda predstavili su zanimljiv projekt o vodi. Bio je užitak pratiti njihove aktivnosti, plakate, fotografije, objašnjenja o opskrbi vodom na našemu području nekada i danas.

Leona Repinac i Filip Raponja obradili su područje Krnice nekada i danas. U istraživanju su im pomogli djed Jakov i mama Lorena te baka Rosela koji su ih do vode vodili stazama njihovih baka i djedova. Leona i Filip posjetili su Rulju, a fotografirali su i stare šterne u Krnici. U školu su donijeli drvenu uharicu za vodu i zanimljiv plakat na kojemu je bio i pravi mali drveni „istarski vozić“.

Marta Valić i Mauro Catela istraživali su područje Raklja od Blaza do Rulje. Govorili su kako su proveli istraživanje na terenu. Predstavili su i stare šterne u Raklju te veliku seosku cisternu izgrađenu zajedničkim radom mještana 1954. godine. Marta i Mauro su sve zanimljivosti prikazali plakatom i tekstovima uz fotografije.

Bor Winkler i Jure Cvek popisali su šterne s područja Mutvorana, Cveki, Cokuni i Kumparičke. Iznijeli su zanimljivosti o vodama ovoga kraja te fotografirali Cokunaški puč, Cvekarski puč i lokvu Mandalenu (Mandalena je davno bila rijeka). Bor i Jure su svom zavičajnom istraživanju dodali više podataka o vodi na svjetskoj razini, o udjelu pitke vode na Zemlji, ali i njezinoj ugroženosti.

Aurora Peruško, Lana Vareško i Laura Peruško predstavile su opskrbu vodom nekada i danas na području Proštine. Na mjestu nekadašnje lokve Šagarele u Peruškima danas se nalazi nogometno igralište NK Arne-Peruški. Njihov plakat zvao se Voda je život, a bio je osmišljen tako da je sadržavao i memori igre, puzle o vodi i zlatnu ribicu. Na kraju njihova predstavljanja svi su dobili origami zelenu žabu.

Pohvaljujemo učiteljicu na poticaju učenika te zahvaljujemo roditeljima, bakama, djedovima i drugim mještanima koji su dali doprinos ovomu istraživanju i otkrivanju života nekada i danas. Istraživanja i zapisi idu u prilog očuvanju važnih izvora podataka o nekadašnjem životu stanovništva našega kraja, a osobito što se tiče problematike pitke vode.

Učenici i učitelji škole posjetili su prošle školske godine Blaz, a ove godine Rulju te je cijela godina bila „u znaku vode“.

Patrik Bolković, učenik VIII. razreda održao je svim učenicima predavanje Suša u Istri i prezentaciju na temu problematike pitke vode, a učenice sedmog razreda Ivana Kostešić, Karla Peruško, Anđela Knapić, Sara Tomišić, Deborah Catela i Mateja Išić demonstrirale su vodu u eksperimentima.

Na kraju su Leona i Filip, uz čašu vode svima u razredu, poručili: „Štedimo svaku kap vode jer, voda je život.“

(SLIKE POGLEDAJTE U FOTO-GALERIJI)

 

 


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Studeni 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Korisni linkovi
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Krnica / Krnica 87, HR-52208 Krnica / os-vnazora-krnica.skole.hr / ured@os-vnazora-krnica.skole.hr
preskoči na navigaciju