preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Krnica

 > Naslovnica
Vijesti

Evaluacija Programa emocionalnog opismenjavanja

Autor: Vedrana Keteleš, 5. 3. 2018.

Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci provodi projekt Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja  u kojemu sudjeluje i naša škola. Voditelj projekta je prof. dr. Vladimir Takšić, a suradnica na projektu dr. sc. Tamara Mohorić.

Emocije su ukl­jučene u gotovo svaku našu aktivnost. Emocionalna inteligencija, uz ostale sposob­nosti i osobine, predstavlja jedan od ključnih preduvjeta za ugodan suživot s drugim ljudima, ali i razumijevanje i prihvaćanje sebe samih.

Socio-emocionalne vještine sve se više prepoznaju kao iznimno važne za cjelokupan razvoj djeteta, njegovu prilagodbu, ponašanje pa i školski uspjeh. Posljednjih godina sve veći broj stručnjaka iz područja školske psihologije, uz akademsko postignuće, naglašava važnost razvoja djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina kroz školovanje. Rezultati istraživanja govore da se socijalne i emocionalne kompetencije mogu naučiti kroz programe integrirane u školski kurikul (tzv. socijalno i emocionalno učenje, SEU). Takvi se programi čine učinkovitim načinom za smanjenje problematičnih ponašanja učenika i emocionalnih teškoća, dok istovremeno povećavaju socijalnu prilagodbu i potiču akademski uspjeh učenika. Utvrdilo se da je najefikasnije uvesti programe razvoja emocionalne inteligencije u dobi od 10 do 11 godina budući da tada mlade osobe ulaze u turbulentno razdoblje puberteta u kojem uviđaju potrebu razumi­jevanja i upravljanja svojim emocijama, a dovoljno su kognitivno zreli da mogu pratiti i razumjeti sadržaj tih programa.

                                             

Cilj je ovoga istraživanja bio provjeriti efekte provođenja Programa emocionalnog opismenjavanja na kognitivno, socijalno i emocionalno funkcioniranje učenika u razvojnoj fazi ulaska u adolescenciju.

U istraživanju su, prema zadanom planu aktivnosti, sudjelovali učenici 5. i 6. razreda ispunjavanjem nekoliko upitnika koji se odnose na njihove emocionalne vještine i sudjelovanjem u osam radionica koje su se održavale jedanput tjedno. Radionice je vodila školska psihologinja Jasminka Brlas, a na svakoj je obrađena jedna od osam zadanih emocionalnih riječi.

Podatci prikupljeni ovim istraživanjem koristit će za bolje razumijevanje razvoja socio- emocionalnih vještina kod djece te za razvoj i prilagodbu Programa emocionalnog opismenjavanja.

 

                                                                       Stručna suradnica – psihologinja

                                                                                                   Jasminka Brlas




Tražilica
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Korisni linkovi
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Oglasna ploča
CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Krnica / Krnica 87, HR-52208 Krnica / os-vnazora-krnica.skole.hr / ured@os-vnazora-krnica.skole.hr
preskoči na navigaciju